20 februari 2014

Frihetskänsla

Dendär bilen, tänk hur fort man blir beroende av den. Jag har varit utan bil från och till nu några veckor och på något sätt känner jag mig instängd.
När bilen står på gården vet jag att jag kan hoppa i bilen och åka iväg någonstans. Fast jag inte så ofta åker sådär extempore men redan det att jag vet att jag har möjlighet att komma iväg. 
Nu när jag inte kan fara iväg bara sådär så får jag myror i benen och "mökkihöperö" känsla inom mig. Fast jag inte ens har behov av att fara någonstans! 
Och om jag nu helt plötslig bara sku måsta komma iväg hemifrån går det ju bussar eller så är det att ta till apostlahästarna. 
Bilen inhyser en frihetskänsla i mig, en möjlighet att komma bort hemifrån och se på något annat. Måste väl tacka mamma för att jag får ha hennes bil :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)