20 februari 2014

Garnier Olia

Jag färgade ju håret för någon vecka sedan, 7.2 för att vara exakt. Eftersom den färgburken jag tänkt ta var slutsåld tog jag en annan som verkade bra. Men det må vara den sämsta hårfärgen jag användt!
Färgen luktade just ingenting när jag satte den i håret men när jag sköljde bort den så började det lukta något hemskt. Jag tyckte det luktade wc-städmedel, fräscht va?
Håret brukar bli så tjockt och luftit när man färgat det men nu har sedan färgningen gått med ständigt smutsigt hår tycker jag. Håret känns inte ens helt rent när jag kommer från duschen och presis har tvättat det. Mitt hår är glanslöst och platt. Jag är såå missnöjd! Dessutom, det som är det värsta, men efter färgningen löser jag hår något förskräckligt! Tror jag snart är helt utan hår om det fortsätter så här :(
Nu 2 veckor efter färgningen tycker jag mitt hår är lika gråblesut som det var innan jag färgade det, alltså har färgen redan runnit bort! Och nu blir jag att färga det på nytt.
Garnier Olia färgen har fått bra omdömen och betyg men jag ger den bara tummen ner. Den var dyr och jag kommer inte köpa den flera gånger. Läste också här lite vad andra tyckt om färgen och det var flera som var missnöjda och haft samma "problem" som jag.


1 kommentar:

  1. :)heheh nå No ammoniakki berättar ju ren en hel del.. jag fick leta länge efter sån färg när ja börja färga hemma. Mitt hår mår bättre växer bättre med mindre starka ämnen. De är en kevytväri int kestoväri så färgen slits fortare och håre kanske känns skitigare :O

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)