10 februari 2014

Irish Coffee Cheesecake



MUMS

Bakade min första "riktiga" ostkaka på torsdagen för att bjuda till flickorna. Irish Coffee är ju så gott så när jag snubblade över receptet tänkte jag att det här måste jag nog prova! Och det var ett mycket bra val. 
Kakan var lätt att laga, och bra när ostkakan ska göras helst dagen innan så blir det inte bråttom att få den färdig till ett visst klockslag. 
Denhär kommer nog säkert att bli en favorit-efterrät. Tror den passar ypperligt som efterrätt vid middagar. Fast det var inget fel på att äta den sådär annars bara heller.
Nästa gång lägger jag lite mera kex på bottnet, det blev så jätte tunt nu. Och till nästa gång vet jag också var jag ska köpa kaffebönsgodisarna som ska vara på kakan. (Robinhood hade bland lösgodiset)
Jag öppnade Daniels whisky flaska för några matskedar men kanske den blir uppdrucken nu när den äntligen är öppnad! 

6 kommentarer:

  1. Skriv gärna ut receptet. Ser nämligen jätte gott ut så jag sku gärna ta receptet på kakan. -heidi-

    SvaraRadera
  2. Håller med Heidi! Skulle gärna själv o testa receptet för de ser mega gott ut :)

    SvaraRadera
  3. Sir gott ut! :) kan man laga den utan dedär coffee?? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tappar ju nog lite jujun om du lämnar bort kaffe, de e ju ändå en irisch coffee tårta :D tror int de blir så gott om du byter ut kaffe mot vatten, då blir de ju lixom bara whiskyn som ger smak o me vatten känns de lite som att whiskyn späds ut :/ o så mycke kaffe smakar den int :D

      Radera
    2. Förstår no de :p men den sir god ut iallafall! :)

      Radera
  4. Det var verkligen gott, mumsis! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)