11 februari 2014

042 - Tävlingar

042. Vad tävlar du helst om?

Resor. Om det så bara är en weekend på ett hotell i grannstaden eller en veckas söderresa. Fast igentligen så tävlar jag nog om allt jag vill ha och allt som kan vara bra att ha. Sånt som jag själv inte skulle lägga pengar på är ju det bästa att vinna.
Hemskt sällan är det ändå som jag vinner något. Har väl ytterst otur i tävlingar och lotterier. Fast ibland så händer det; i december skrapade jag fram en kryssning till Stockholm med Silja Line, int så illa! Och på hösten när en närbutik delade ut lotter lyckades jag vinna båda gångerna jag snabbt var inne och köpte lök på vägen hem!
Nu när jag inte har överlopps pengar deltar jag nog nästan i alla tävlingar som jag kommer över! Ifall det skulle vara min tur att vinna ;)

1 kommentar:

  1. Tycker du gör helt rätt i att delta i allt du kommer över som känns intressant, tror man måste ha många krokar ute samtidigt för att ha chansen att ta hem en vinst. Tävlar man en gång i månaden bara ska man ju vara en riktigt onaturlig turgubbe om man lyckas vinna varje gång :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)