11 mars 2014

070 - Resor

070. Charter eller resa på egen hand?

Charter. Fast ganska mycket är fast i hurdan resa jag är ute efter. Vill jag bara ha semester och verkligen njuta så är det charter. Men om vi sku åka till exempel Thailand eller USA så är det nog resa på egen hand som gäller.
Alla söderresor som jag varit på har varit charterresor och jag har varit mycket nöjd. Vi brukar också välja All Inclusive hotell så man inte behöver fundera på mat och dricka, allting är redan betalat. Fast själva resan blir dyrare när det är All Inclusive så tycker jag att det ändå går mindre pengar åt till hela resan när man inte behöver ta med pengar till mat och dryck. Jag brukar bara ta med mig en liten summa pengar att shoppa för.
När vi åker ner till Spaninen för att hälsa på hos min momi så reser vi ju på egen hand eftersom vi bara behöver flygbiljetter.

Vi bodde på 5 stjärningt hotell med All Inclusive i Turkiet och en sådan resa ska göras igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)