11 mars 2014

FT7

Idag tog jag ibruk min pulsmätare som legat i lådan i över ett år. Varför jag inte gjort det tidigare var frågan jag ställde mig själv.
Var på en timmes länk i det fina solskenet och pulsmätaren fick göra sin debut. Om man ska tro på vad den säger så brände jag 621 kalorier på min 6,4 kilometers länk. Medelpulsen var 155.
På eftermiddagen var jag ännu till LadyLine på PT-pass där vi gjorde lite olika magövningar. Värmde upp 10 minuter på crosstrainern och resultatet var -361kcal. Hur pålitliga är dessa mätare ? Måste lite läsa på om den för när jag var på länk var fettförbränningen 3 minuter och på träninspasset stod den på 34 när jag avsluta. Fast mest har jag den för att kolla pulsen från den avgöra hur tung träningen varit nu när jag vill bygga upp konditionen igen.
Idag var mitt första riktiga träningspass med min PT fast vi började med kehonkoostumusmittaus så det gick lite träningstid åt till det. Hon visade några övningar som jag kan komplettera mitt program med här hemma, och de var verkligen tunga! Får se vad hon hittar på till torsdagen!
Det som är bra att ha någon som ser över hur man tränar gör att man verkligen tränar och man känner sig säker. För alla övningar går noggrant igenom hur man ska göra för att inte skada sig. Om jag vill kan vi också använda en träningstid för att gå igenom min löpstil och hur jag kan förbättra den.


1 kommentar:

  1. Ja gjord utfall å ibland to knä i marken :D å ja som annars också får lätt blåmärken så visst ja att ja sku ha blåa knän :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)