13 mars 2014

072 - Resor

072. Om du bara fick välja ett resmål att besöka en vecka om året resten av livet, vilket blir det?

Ett resmål, är det ett helt land eller bara en viss plats ? Borde jag välja ett ställe där jag redan varit och tyckte om, eller borde jag välja ett ställe jag drömmer om att besöka ? Tänk om stället sedan är helt skit!
Om man ska orka se på ett och samma ställe resten av livet på sin semester måste det ju vara ett ställe där utbudet är tilräckligt stort att det inte blir tråkigt. Finns det ett ställe där det finns massor av snö på vintern och värmebölja resten av året ? Knappast...
Äh inte kan jag välja något ställe! Alanya i Turkiet kanske, där trivdes jag när vi semestrade där för några år sedan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)