27 mars 2014

Löpstil

Idag hade jag min näst sista PT träning och idag stod det springning på tur. Springningen var i det här fallet länkade i den takt jag orkade. Alltså joggade och gick vi turvis. PT:n kollade min teknik och stil; hur jag stiger och sätter foten i marken, att höften, armarna och bröster är rätt. Bland annat.
Vi joggade mellan 1 och 2 minuter och gick raskt ungefär 2 minuter medan hon berättade vad hon observerade i min stil. Oj vad det var skönt att få springa på torr asfalt. Helt annat än våra våta kladdiga sandvägar!
Bättre blir jag för varje gång jag är ute och joggar. Fort märker man skillnad! Ännu en intervallträning den här veckan så är den aerobiska delen förbi.
Jag har fel sorts skor för mina fötter då mina vrister går inåt när jag stiger så snart blir det väl nya skor som är rätt för mina fötter. Dessutom är det bra att ha flera olika skor och inte bara ett par som man alltid använder.

Var inne på weheartit för att fånga lite inspiration



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)