9 mars 2014

Vinkväll, kvinnodagen och söndag

Den här tiden brukar jag vanligtvis sova på söndagkväll men idag känner jag mig inte alls trött ännu. Kan gott bero på att vi vaknade först efter klockan 10 idag!

Som jag skrev på fredagen var det en barnfrikväll för oss som gällde. Matilda huserade hos momi sin och jag och Daniel tillbringade kvällen i vänners sällskap på skilda håll. Sedan möttes vi i baren. 
Christa bjöd på ost med tillbehör, vinet smakade och jag hade slängt ihop till en pätkisostkaka. Lite ljus hann vi också dofta på och en beställning gjorde jag på annat än ljus. Ute i natten var det inte så mycket bekanta men jag hade så bra sällskap med mig så det gjorde alls ingenting! Blåbärsshot blev det som jag snålats efter i nästan ett år, och god var den! Dansgolvet var fullt, vi stod som sardiner på burk och musiken var lika skit som senast.



Daniel skyndade på mig att stiga upp på lördagsmorgonen fast jag gärna sovit lite till. Och på köksbordet fann jag en blomma, en chokladstång och en påse chips! (Chipsen hade han nog egentligen köpt till sitt eget bruk :D) Jag blev smått överraskad för jag hade inte väntat mig någonting alls till kvinnodagen. 
Måendet var det inget fel på, vi badade bastu och sedan plockade jag undan lite här hemma innan vi for iväg efter Matilda. 

Idag kom mamma och F hit på vedtalko, eller var vi till dem på talko då det var deras björk? Karlana klabbade och vi radade. Matilda sov gott i motorljuden. Sedan blev det ärtsoppa och pannkaka. Packade Matilda i bilen och körde ut lite Tupperware beställningar. På kvällen var Morfar här och hälsade på medan Matilda duschade i bumbostolen samtidigt som hon läste sin badbok.

Nu sover hon gott i vår säng och snart ska jag gå och snusa brevid henne. Daniel har jag passitta till soffan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)