9 maj 2014

Mera presenter..

Av sin mamma och pappa fick Matilda lite dyrare gåvor till halv års dagen; 2 nya stolar. En TripTrap och en bilstol. Båda begagnade. Triptrappen funderade jag länge på om vi ska köpa eller inte, men sedan vann ändå stolens användningslängd och det blev köpt en sådan.
Bilstol har jag länge sett vad som finns att köpa begagnat och väntat på att hitta en passlig. Visste ju vad jag sökte efter, en Britax Multi Tech II eller en Brio Zento. Förra veckan stötte jag på en röd Britax stol på facebook och sökte hem den denhär veckan. Jag ville ha en stol som går att ha åt båda hållena i bilen. Den ena ska åtminståne vara sådan, får se vad vi hittar till vår andra bil. Stolen är änu lite stor för henne men vi använder kaukalon så länge hon ryms där, och man orkar bära henne :)


4 kommentarer:

  1. Ja har också tänkt köpa åt Emilia en Britax multi tech II, men emmi e så liten att hon ryms länge ännu i kaukalon, fast ja har den alltin fast i bilen, ja tar bara in Emmi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo int tar vi ännu i bruk dendär stora bilstolen, men ja brukar köpa färdigt sånt som ja råkar hitta billit :) vi bär nog ganska mycke ännu omkring på kaukalon, hon sitter int så stadigt ännu i butikskärrans sits o på endel ställen när de int finns ens kärror så kan man int se på någå om man måst ha henne i famnen :D

      Radera
  2. Vi har varit super nöjda med recaros bilstolar :) men den går bara att sätta med ansikte framåt. I och för sig har jag int förstått mig på varför barnen ska sättas andra vägen...ok om de du som kör fast nånstans, men vad om nån kör dig i baken å barnet e fel väg...kanske dom därför ha börjat sälja bilstolar som bara går att sätta på ett håll :) K.V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnet ska ju sitta åt fel håll i bilen för att de skyddar barnets nacke om nån kör på en bakifrån. Köper vi en annan bilstol som hon ska sitta me ansikte framåt i bilen före hon e 1 så ska den gå att kallista så att hon int sitter helt rakt utan mera ligger.

      Radera

Tack för din kommentar :)