11 maj 2014

Fordons problem

Såhär länge har vi klarat oss med bilstolen och en ordentlig vagn. När vi såg på vagnar och bilstolar förra sommaren så tyckte jag att vi inte behöver en bilstol som man får hjul till. Nu har jag ändrat mig, tänk vad de där hjulen vore behändiga! Iallafall när man ska till stan, butiken och sånt. Matilda börjar nämligen bli aningen tung att bära omkring i bilstolen. Och alltid finns det ju inte möjlighet att få henne i en butikskärra. Nu förtiden sitter hon i butikens babystol då sådan finns, annars brukar vi nog ta hela bilstolen i butikskärran. Hon är ännu lite för liten för sittdelen i butikskärrorna och hålls inte ordentlig där så det är lite jobbigt att handla och samtidigt hålla i henne med ena handen. På torsdagen t.ex. när vi var till Kungsporten bar vi henne turvis i famnen. Räckte över till varandra när det var något man ville se lite noggrannare på. Och när hon somnat på vägen någonstans är det inte så roligt att väcka henne genom att riva upp henne från bilstolen.
Sen igen så är dedär hjulen till bilstolarna så förbaskat dyra!
På måndagen var jag och provade en Brio Sing där Brios bilstol ska passa men vår nya modell passade inte på de gamla hjulen (kanske det skulle ha gått med någon adapter men det hade inte försäljaren). vilket var synd för då skulle vi ha fått en bra kärra att ha i bilen. Med hjulen hörde både liggdel och sittdel och priset var inte så farligt.
Den gröna Hauck Citi kärran vi köpte på vintern är jag inte riktigt nöjd med.. Kan inte helt säga vad det är som är dåligt, men jag tycker inte om att köra den. Så ifall jag hittar något bättre kommer den att bytas ut. Den är ju nog ganska liten i storlek så ryms bra i bilen, fast överst i bagageluckan. Och den går fort att öppna och fälla ihop.
Det är ju lite så att man vet inte vad som är bra och vad man vill ha innan man provat, man måste prova sig fram för att veta vad man söker.

Jag är nöjd med vår Crescent Classic Combi vagn så en annan modell av Crescent skulle jag också kunna prova. Någon av de nedanför vore inte så dåligt, de är ju nog ganska stora men mindre än kombin att ha i bilen.


Crescent City och Crescent Trike. Båda med ordentliga hjul, ordentlig sittdel som fås helt i liggläge och stor korg undertill. När vi ska till Åland vore en sån ganska perfekt tror jag :) de är lite väl dyra bara.. 

2 kommentarer:

  1. hmmm....men de int någo länge hon sitter mera i en bärbar bilstol, så lönar de sig å skaffa mera en sån som går ihop me en kärra? dom e så förbaskat dyra :/ K.V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå hon kommer nog att åka i kaukalon så länge bara som hon ryms :) o t.ex. brio sing o brio smile e ju hjul var man byter sittdelen enligt babyn/barnets behov, så bilstolen sku passa nu o sen byter man ti en ratasosa. O man vet ju int om de kommer flera som sku behöva dom där hjulen..

      Radera

Tack för din kommentar :)