4 maj 2014

Ny rutt

När jag fick mitt träningsschema för någon månad som jag fick följa "hur det passade in med en liten baby" så startade hårt med det. Jag följde anvisningarna för hur jag skulle träna upp min kondition och lära mig jogga/springa. Från att ha joggat noll till att börja jogga intervaller 3 gånger i veckan med fel sorts skor dessutom resulterade ju i s*tans sjuka knän och inflammation i knäna. 
Det blev alltså en ofrivillig paus på några veckor tills knäna kändes vanliga igen. Och nu börjar jag från noll igen. Med mindre intervaller i början och bara 1-2 gånger i veckan för att sedan hela tiden öka. 

På torsdagen provade jag en helt ny rutt, gissade att det blir ungefär 4-5 kilometer och jag hade bara tänkt gå raskt. Orkade gå 12 minuter innan jag första gången måste öka farten och joggade lugnt med fokusering på hållningen i 2 minuter. Gick igen en stund och joggade sedan 2. Tänkte att de får räcka men när jag kom in på sandvägen igen så kunde jag inte hålla mig utan slutade kolla tiden på klockan och joggade så länge jag orkade. När det blev uppförsbacke efter nästan en kilometer saktade jag farten och gick resten av vägen. 
När jag svängde in på vår egen väg kändes det som att jag skulle ha kunna gå ett varv till. Men tiden gav inte med sig och Matilda vaknade just innan jag kom upp på gården. 

Det blev ändå så långt som 5,3 kilometer och tiden blev 43 minuter. Någon kanske tycker att vad är nu det, men för mig är det en bra tid och en bra början. Alla är vi nybörjare någongång och det är bara att öva för att bli bättre! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)