14 maj 2014

Påfyllning i Matildas skåp

Flera gånger har jag kommit tomhänt ut från barnloppiset Natiainen men igår kom jag ut med en hel påse. För 14euro fick jag 2 klänningar, 6 bodyn och 1 skjorta. Och då väljer jag ändå inte kläder som är helt slitna eller fulla i fläckar (som det finns massor av på loppis!). Man ser ju nog att kläderna är använda men de duger bra här hemma, speciellt när fröken ska börja äta fingermat och hålla i matskeden själv.
Ska gå igenom hennes kläder i följande storlek och se ifall det ännu är något hon behöver. Här är kläder i storlekarna 74,80 och 86. Hittar jag billigt bra kläder i större storlekar brukar jag köpa för de kommer ju ändå till användning någongång.



Måste föra lite leksaker till mamma/momi som Matilda kan ha där. Så man inte alltid måste packa med en massa leksaker. En hel euro kostade dessa fina nycklar.


Den ljusröda haalaren till höger köpte jag för en tia via facebook och den är i användning nu. Hoppas den går ännu några veckor då det på sommaren också behövs vindtäta kläder. Polarn o. Pyret haalaren hittade jag på loppis för 25e och den är så gott som ny. Storlek 80 så den är till hösten. Har sett på internetloppisar att de kan begärna t.o.m 50e för P.o.P haalaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)