4 juni 2014

Försöker komma igång igen

Min träning har varit ganska dålig de senaste månaderna. När jag fick mitt träningsprogram tränade jag flera gånger i veckan, sedan fick jag sjuka knän och där tog det ungefär slut. Tyckte att det kändes lite väl långt då det med fullt tempo räckte över en timme, och då helt utan pauser. Ifall jag vill köra hård träning för hela kroppen har jag ju kvar det, tänker bara ta bort någon övning för att få det lite kortare.
April-Maj gick jag på LadyLine 1(-2) gånger i veckan. BodyPump och ibland något till i slutet av veckan. Hemskt dåligt blev det fast jag betalade, kände att tiden inte räckte till. Och jag ville inte släpa Matilda med dit på dagarna..
Med Denise har vi försökt hålla fast i att fara på länk 2 gånger i veckan. Ibland på skilda håll men för det mesta tillsammans. Det gör att man kanske orkar lite mera ? Förra veckan blev det inte alls så denhär veckan blir det 3 gånger. Och snart får vi nog börja träna riktigt på allvar. Tre månader tid att öva inför Mid Night Run.
På söndagen byggde jag upp ett 3 dagars styrketräningssprogram åt mig. Delade upp kroppen på 3 dagar för att hålla kvar inspirationen att träna hemma. Efter måndagens benpass kan jag säga att det känns! Så nu ska jag försöka träna 5-6 dagar i veckan och hålla fast i det.
Men det betyder inte att min vardag bara kommer bestå av träning. Nu är det ju frågan om korta pass för att jag ska hinna göra annat också. Daniel brukar leka med Matilda den tiden jag tränar om hon inte sover.

Tillsammans med Daniel gjorde vi en 30 dagara abs & squat challenge. På magen ser jag inga resultat, rumpan blev kanske lite fastare. Men det kan bero på länkande också ju. Tog bilder någongång i Mars (?) på hur min kropp såg ut, för att kunna jämföra och se om det skett någon förändring. Ännu känner jag inte för att göra det, men kanske i slutet av sommaren ?

3 kommentarer:

  1. oi, oi ge mig också motivation att börja jogga!! min kondis e helt i noll ja blir anfådd typ att gå upp en trappuppgång till åldringana.... kan komma och springa me dej så får bisana leka med barnen :D Ja behöver å nån att ha som "kaveri" visst går ja gärna ensam på länk också och lufta huvu men ja får int iväg mej, blir på soffan, datan eller med reven i vädre i blomrabatten!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tycker nog min kondis o ännu helt skit, så int tycks dedär joggande hjälpa :D vi måst bestämma nån dag som vi far ut på länk bara :p ofta e de ju nog lättast att bli på soffan, bra ti ha nån som ser till att man får någå gjort :)

      Radera
    2. Jaa å när vädret e såhär motiverar de ju ännu mer, man behöver ju vindrutetorkare för ögonen......

      Radera

Tack för din kommentar :)