9 juni 2014

Första veckan i Juni

Så har det gått nästan en vecka igen sedan jag bloggade. Det är fullt upp och fart på hela tiden. På torsdagen tog vi gu'mor med och gick i butiker i Konstfabriken, med hem kom en tröja och ett par byxor för halva priset. Sedan blev det besök på polisstationen och i matbutiken. Veckans andra löpträningspass skötte vi undan med Denise i värsta hettan, tur hade vi inte mera tid som 30 minuter.
Hem och svänga och sedan iväg till skären, jag och Matilda. Där var det betydligt svalare än i stan. När det var dags för kvällsvälling kunde jag konstatera att jag glömt tuttflaskorna hemma (!), likaså tuttarna. Tur har vi alltid en tutt hängde på bilstolen så en hade vi iallafall med. Och Matildas vattenflaska var med så den fick hon sedan dricka kvällsvälling från, i etapper. Tur kom vattenflaskan med, den sku jag också ha glömt om inte mamma frågat när vi var påväg till bilen om jag har vatten med till Matilda.

Såhär kan man också sova 
I skären hann vi sola helt i fred en stund på fredagen då Matilda sov 2 timmar förmiddagsvila. Sedan hade vi tänkt att Matilda sku få plaska lite i sin nya bassäng, men nej det började regna. Så vi fick leka inomhus istället.

Fin morgon


Lördagen såg ut att bli en fin dag men det blev aldrig full sol och så började det förstås regna igen. Alltså blev det en innedag till. På sena eftermiddagen körde vi båten mot Paven. Där blev det en sen lunch i form av fisksoppa. Lördagskvällen till ära öppnade vi en Fresita och bjöd hit Daniels syster.

Momi hade köpt en låda med Duplon :) 
Jag hade sådan lust att fara iväg och shoppa på söndagen men Daniel var inte såå jätte intresserad av det, så vi lämnade imellan. Istället blev det en glass på åstranden och lite familjetid. På kvällen blev det löpträning nummer 3, med en förbättrad tid på vår länk!


Sommarens bästa mat; nypotatis, senapssill, rökt lax och sallad 
Egopic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)