22 september 2014

Veckoslut

Jag brukar ganska ofta blogga på måndagar, iallafall enligt mig själv. Då brukar jag skriva inlägg för en vecka tillbaka. Men förra veckan fick jag ju upp några inlägg så det blir inget veckolångt inlägg nu. Igår kväll sku jag bra ha haft tid att blogga då Matilda somnade snällt redan innan kl 20. Men jag valde att istället se en film med Daniel. Lite övertalande krävdes och "vi sir int hela idag" slutade ändå med att vi såg hela filmen till slut. Fast mina filmval inte alltid intresserar Daniel det minsta ser han ändå snällt med mig på det jag vill. Som oftast är Beck, Wallander och andra svenska kriminalfilmer.

Matilda är med och fixar med pappa
Lördagen var en hemma-dag för Matilda, vi gick ut och se på naturen; till postlådan och ner till ån, gungade och lekte på terrassen. Vem trodde man kan tvätta mattor i slutet av September ? Men jag köksmattan en dos och lät den torka ute (glömde ute den under natten men den torkade fint under söndagen och var torr när jag tog in den). På eftermiddagen fick vi kaffegäster i form av J och G, och så mamma och F som kommit hem från sin seglats. Min kväll gick ju i kalasande och gick hem i mörket. Över åkern. Jag hade lite små problem att komma över det stora diket (som jag inte alls kom ihåg finns mitt på åkern) men nu kom jag torrskodd över ändå :D.

Flera utelampor har kommit upp, 2 ser man här, en gömmer sig bakom knuten. Och 3 till ska upp i något skede. 
Söndagen kändes oändligt lång. Daniel steg upp med Matilda och lät mig sova en stund till. Men Matilda har någon skrik-periord så ljudnivån var hög direkt från morgonen. Hon gråter inte alltså, utan skriker, gormar, ropar. Direkt som det är något hon inte vill göra eller tycker om.
På eftermiddagen var jag och plockade majs med Nixu. färska majs är ju helt otroligt saftigt och gott! När hon farit hem for vi till butiken för att handla lite. Så hem och äta, leka och busa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)