27 oktober 2014

60 års kalas

På lördagen var vi bjudna på min farbrors 60 års kalas. Jag hade bestämt att jag kör men pappa meddelade på fredagen att taxin plockar upp oss på vägen. Vi klädde oss festfina då klädseln var 'kavaj'. Festen ägde rum på Arcada i Helsingfors och vi var ca 60 gäster, så ett litet större kalas.
Det bjöds på 3 rätters middag; toast skagen till förrätt, buffé till huvudrätt och jordgubbskaka till kaffet. Allt var jätte gott och man skulle gärna ha ätit mera men min mage var inte bottenlös på lördagen. Till maten serverades det förstås också viner, öl och lonkero. Till kaffet konjak och likör. Jag och bordsgrannen var båda sugna på choklad till efterrätt men vi fick nöja oss med kakan. Ända tills vi såg att ungdomarna började gå omkring med Brunbergskyssar. Så det blev ett varv till till kaffebordet!
Det orndnades program som gästerna bjöd på, olika sånguppträdanden; solo, duetter, kvartetter och en hel kör.
Vid 23 tog festen slut och vi åkte med taxin tillbaka till Borgå. Var vi mötte upp Max och Patte vid Walters för att dricka en kall. Därifrån fortsatte vi till Amarillo där vi väntade på Christa och Janiina. Det var inte många bekanta och vi var typ alla nyktra, baren proppfull. Så vid 2 gick vi ut.

Dåliga bilder, är riktigt besviken! Jag hade tänkt att vi skulle hinna ta bra bilder på oss innan festen, men det hann vi ju förstås inte. Så under välkomstminglet gick vi bakom knuten och tog några bilder.

2 kommentarer:

  1. heeej de här berätta du inget om, fast man har väl int fest där om man int har någo me den skolan o göra? ;) bekant köksa btw :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj hur glömd ja nu ti väsa fram de :D han har vari pro rektor, men vet int va hans titel e mera :) ja ha int ens håka att dit står nån :o

      Radera

Tack för din kommentar :)