3 oktober 2014

Fredag och ledigt veckoslut

Har klarat av min första arbetsvecka, wuhhuu! Känns bra :). Och det har inte alls varit så tokigt att vara på jobb, inte alls. Det är skönt att få göra någonting annat än att vara hemma-mamma några dagar i veckan.
Att göra kvällstur och följande dag morgontur har alltid varit tungt för efter kvällsturen tar det ändå en stund att varva ner och få fast i sömnen, för att veta att klockan ringer efter bara några timmar. Och jag som behöver sova 8-9 timmar per natt för att känna mig utvilad.
Och vad hände idag, jo jag försov mig! Hade väckning 05:37, snoozade den och nästa gång jag öppnade ögonen var klockan 06:06. Great! Det var inte mycket att söla här hemma men jag hann i tid på jobb och åt mitt morgonmål där. Nu är det några veckor tills jag nästa gång ska jobba morgon, får skärpa mig tills det.

Matilda har inte haft något problem med att jag varit så mycket borta, hon har varit lika glad och (o)möjlig som vanligt. Lite konstigt kändes det att jag inte sett Matilda vaken på över 1 dygn fast vi ändå varit hemma. Hon sover ju när jag kommer hem från kvällsturen.

För veckoslutet har vi inga destumera planer, känns helt skönt då nästa vecka är full med program. Ikväll var vi till butiken en sväng och så har M varit här och se på tv med oss. Imorgon är det kanelbullens dag så jag tänkte baka bullar och bjuda hit lite vänner på kaffe. På söndagen har jag program, det är tid för det årliga barngrejs-loppiset i Borgå, så dit ska jag bombsäkert. Sedan får vi se vad vi annat hittar på.


Det är inte alltid så lätt att få lyckade bilder :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)