30 september 2014

Första dagen en gång till

Igår hade jag min första arbetstur på över 1 år. Jag var både förväntansfull och nervös. Samtidigt ville jag inte alls tillbaka på jobb. Det har alltså varit en del blandade känslor här den senaste veckan.
Stället var ju bekant men en del hade ändrats på ett år. Nya människor och nya saker. Jag kände mig som en studerande som gick efter och tittade på. De som jag introducerat de senaste åren fick nu introducera mig. Som tur var vi många på jobb och vi hade tid att jobba i par. Och det bästa av allt var ju nog att jag fick jobba med mina vänner. De är inte bara mina arbetskompisar, de är mina vänner. (På torsdagen kommer jag att jobba ensam med en arbetskompis och jag fasar lite över hur det kommer gå). Det finns så mycket ännu jag måste lära mig.
På kvällen när allt var gjort och vi skrev rapport kändes det ändå som om jag inte alls varit borta. Nu ska det bli bra dethär. Lite variation i vardagen. Och Matilda var så glad så när jag for på jobb, vinkade med båda händerna :D.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)