14 november 2014

Början av vår semester

På onsdagen började vår semester med Matilda, vårt höstlov. En resa till solen hade vi bokat på sommaren, en flickresa. Som resesällskap har vi min mamma, min moster och min kusin/Matildas gumor. Och huserar gör vi hos min mormor.
Flygresan gick helt okej, började med att våra platser var nerklottade och "avstängda" så vi fick vänta att alla andra hittat sina platser innan vi fick nya. Som tur fanns det många lediga platser och med lite omdirigerande fick vi platser nära varandra. Matilda fick också en egen plats som var bra, hon behövde inte svettas i någons famn hela flygresan! Sova sku hon ju inte göra men till slut somnade hon när jag lade henne i manducan på magen. Där sov hon ända till att vi väntade på bagaget. 

Roligt att se på bilar och flygplan 

Igår var vi på marknad för att få färska grönsaker. Dessa lokala marknader som ordnas på olika ställen alla dagar i veckan är nog de bästa ställena att fynda på. Jag hittade Matildas julklänning med tillhörande skjorta till så nu har vi den huvudvärken ur världen. Jag hade ju förstås glömt solglasögonen hemma så på min lista fanns solglasögon som duger denhär veckan. Hittade ett par som blev 3€ när Nixu också köpte åt sig. De andra handlade allt möjligt. Sedan for vi ti Lidl och handla, och där blev vi, för bilen startade inte! Eftermiddagen och kvällen gick åt att ta oss hem från Lidl och få bilen till service. Så redan första dagen märkte vi att ibga karlar hade vi med oss! Fast bra fick vi försökt gett startström utan resultat, det lyckades inte bilmekanikern heller så det var inte fel på oss.

Idag regnade det på förmiddagen så vi packade iväg oss till ett stort shoppingcenter en bit bort. Hela eftermiddagen gick vi omkring där och hann inte med alla butiker så det blir ett till besök dit. Jag shoppade endast på Primark,  och herregud vilken butik! (Var där också 2011 när vi var här men kom inte ihåg hurdant ställe det är). 
Vi åt mat på en annorlunda restaurang, det var buffé som serverades på vårt bord. Vi fick skålar med tillbehör som sallad och ris, sedan kom servitörerna och serverade kött rakt från grillen. Säkert 10 olika sorters höna, några gris och så nötkött. Och grönsaker. Och det var SÅ gott! Tyckte det var synd att Daniel missade det för det var säkert något precis i hans smak. Nästa gång han är med går vi dit pånytt :) 




Vi har planerat program till de följande dagarna men jag hoppas vi lite ska hinna njuta i solen också. Fast det är ju inte precis att ligga i solen när man har en 1-åring med sig ;). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)