11 november 2014

Önskelista


Det är bra att vara ute i god tid med sin önskelista till julgubben. När blir man för gammal för att önska sig saker till julklapp ?
I år har jag ingenting på min lista som jag bara vill ha, utan det är bara saker jag verkligen behöver. Jag förväntar mig inte destumera julklappar, jag är ju inte 'barnet' mera men man kan alltid önska sig :). Och jag kan ju köpa dehär sakerna själv, eftersom det är sådant jag behöver.

- Pyjamas och nattlinne, vill man sova gott måste man ha sköna nattkläder
- Vinterskor, sådana som jag kan ha om vi ska vara både ute och inne, de ska vara bekväma och sköna att gå med
- Vinterstövlar, kuoman, som jag kan ha när vi är ute på gården med Matilda
- Hårfön, eftersom Matilda söndrade min
- Utebyxor, kuorihousut, som håller vind och vatten
- Lars Kepler nyaste bok, behövs ingen förklaring
- Gummistövlar, ordentliga sådana som håller vatten och lite mer än en höst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)