23 december 2014

Dan före dopparedan

Vad har vi gjort idag då ? På morgonen for vi (igen) till stan med Matilda. Det blev ett besök på Brunsbergs fabriksbutik med momi. Där var förvånansvärt lite människor och man fick handla utan att trängas. Innan vi fortsatte till matbutiken förde vi gu'sonens julklappar. Gick också igenom några butiker i jakt på en julklapp åt Daniel men hittade ingenting passligt och tänkte att det får vara. Hem på lunch och dagsvila. Jag fick städat det mesta medan fröken sov. På eftermiddagen blev det ett nytt varv till stan då Daniel sku inhandla sina julklappar. Bra att vara ute i tid! Och jag hittade en passlig julklapp till honom som han utan att protestera godkände, wuhuu. Ett varv på H&M blev det också föt att Daniel sku få köpt min julklapp. Som jag själv fick välja, jätte roligt. Men bättre så än att jag får bara onödiga saker.
Famo hade beställt Matilda på visit då kusinerna också sku vara där så medan de var där fick jag ihopslängt en kaka till imorgon. Just när kakan var färdig kom Matildas gu'far med julkappar. Mitt städande fick vänta tills Daniel kom hem och sällskapa.
Svärmor lånade sin ångtvätt (höyrypesuri) åt oss så jag fick tvättat golven ordentligt (jag torkar ju inte golv med trasa..) och så tog jag ännu wc:n och kökslavoaren med ångtvätt. Och fy så mycket skit det kom från alla vrår, yäk!!
Nu är huset någotlunda städat inför julen och småningom kanske man kan varva ner.. Dags att krypa ner i renbäddad säng så jag orkar på jobb imorgon :)


Nån sover gott.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)