24 december 2014

Julaftons morgon

Julafton idag då. Och jag har inte den minsta lilla julkänsla. Tur så kom det snö i förrgår så vi får iallafall en vit jul. Sku det inte ha snöat sku jag nog bli deprimerad. Jag har inte förut haft någon stress med julen. Jag har ju varit barnet i familjen så mamma har fixat allt. I år har vi delat upp ansvaret lite och jag är inte bara gäst hela kvällen utan värdinna. Jag tror inte någon sku ha brytt sig om ifall huset inte är städat på julafton, men jag vill ha det städigt när det kommer gäster. Och någon kommer ju ändå sitta på golvet med Matilda och öppna paket.
Det att jag jobbade på veckoslutet och sedan hade program på kvällarna har nog gjort att jag fått lite stress då jag inte hann med någonting här hemma. Igår pratade vi med Daniel om att avboka julen. Eller kanske fira den lite senare när julkänslan infunnit sig. Kanske den kommer på jobbet idag ?
Dessutom slog det mig att vi inte på jobbet spelat julmusik en endaste gång! Där brukar julskivorna sättas på i halva November och spelas i ett ända fram till jul, men inte i år.

Nåja nu ska jag fara iväg på jobb.

Ha en riktigt God Jul! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)