5 december 2014

Pre Christmas Sale

Efter julen börjar rean, har jag hört ? Och efter julen fylls shoppingcentren till bredden med folk som vill fynda det som finns kvar efter julen. Men varför vänta till efter julen när butikerna redan nu är fyllda med massor av erbjudanden ?! 
Så det var vad vi gjorde igår. Med J packade vi kärror, bilstolar och ungar i bilen och styrde bilen mot Vanda. För omväxslings (och Skopunktens) skull besökte vi Myyrmanni. Det är kanske lite längre väg dit än till Jumbo och Itis från Borgå, men ibland är det roligt med något annat. J hade räkna ut att det var exakt 4 månader sedan, på dagen, som vi var till Jumbo och shoppade. Så vi konstaterade att om vi var fjärde månad far och shoppa, så är det nog inte så farligt :D. 
Jag tycker Myyrmanni är passligt stort, där finns de butiker jag vill besöka, de butiker jag ofta hittar någonting i. När det inte finns en massa olika butiker som man går in och titta i bara för att nu titta vad de har, blir inte shoppingrundan så lång. Och när man har barn med sig måste man tänka på dem också. Under 3½ klarade vi oss på, då var vi och äta lunch också. Vi skippade några butiker som jag nog sku ha kunna gå omkring i, men bäst att lite hålla i pengarna. 


Skor att ha till vardags. Kanske tid att sätta bort sommarskorna ? 

JeggingJane från Cubus. 

Fleece från Stadium
Race Marine collage set från Stadium
Julklänning till Matilda från Kappahl. Jag blev bara och se på biträdet i kassan när hon sa priset; 3,45e! 

Handskar och mössor till Matilda. 

Vi hade verkligen tur när vi fyndade igår, annat kan man inte säga. Det ända som jag betalade fullt pris för var skorna, och eftersom de är från Skopunkten så fick ju ett par gratis när vi köpte 3 par tillsammans. Jeansen var över 10e billigare än orginalpriset. Fleecen var nedsatt till halva priset, och så ännu -20% på det. Collage setet blev och kosta lika mycket som bara hoodien kostar normalt, Klänningen fick man också -30% bort från priset på. Handskarna och mössorna var åtminståne på -70% rabatt. Mössorna kostade 1,19e styck, så billigt får man inte alltid en från loppis :D. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)