5 december 2014

Spanien hösten 2014

På tiden att skriva ett inlägg om Spanien ?


Vid bodde i ett stort hus så vi hade gott om plats, alla fick sova i en säng. Simbassängens vatten var kring 13 grader så lite för kallt för att vi sku hoppa i.

 Torsdag, lördag och söndag besökte vi olika marknader på förmiddagen. På marknaderna finns allt. En del saker är billiga, en del skrattretande dyra. Och där kan man också fynda HM kläder, haha!

 Bilder från hamnen i grannstaden.

 På lördagskvällen klädde vi oss fina och åkte iväg till en skandinavisk restaurang för att fira min mommo som fyllt 70 i veckan. Till förrätt åt jag toast skagen och till huvudrätt valde jag hemlagad hamburgare. Matilda underhöll alla i borden omkring, charmade personalen och var sådär allmänt söt.

2007 besökte vi restaurangen första gången, och till min lycka blev det mat där nu. En kinesisk restaurang där man får massor med mat för någon euro. Man betalar för huvudrätten, som i mitt fall kostade 7,5e, och för det får man fördrink, räkchips, vårrulle/soppa/sallad, huvudrätt, glass/kaffe, en shot ( de lämnar flaskan på bordet) och frukt till sist. Båda gånger som vi varit där har vi dessutom fått hem en vinflaska. Maten som blev över tog vi också hem, och räkchips till Matilda. Ägaren gav en liten leksaksbil åt Matilda. Så, det är helt klart en restaurang värd att besöka, för både maten och betjäningen är super!


Stranden i La Marina. Vattnet var kanske 18-19 grader, så det gick att doppa sig. Tisdagen var enda dagen jag tyckte det var tiräckligt varmt, så vi hade ju valt en bra dag att gå till stranden.

Sanden var rolig tyckte Matilda. Vattnet var hon hemskt intresserad av, men när man tog henne vid vattnet blev hon rädd. 


Min mommo hade hyrt bilstol, säng och matstol åt Matilda. Allt var helt oanvändt så inget gammal och snuskigt. Jag gissade nog redan innan vi åkte att Matilda får en framåt vänd stol. Hon tyckte det var roligt att se ut genom framrutan och trivdes bra i stolen. Jag tyckte stolen var bra, för som ni ser, så är hon i ganska liggande läge. Stolen hade lite samma form som babyskyddet har, att rumpan blir nere i en grop. 

Hemresan gick bra. Förutom en liten miss på flygfältet. Inne på flygfältet fanns det inte någon form av kärror/vagnar, så när vi lämnat bagaget och Matildas kärra fick vi bära omkring på allt handbagage och Matilda. Först när det var helt försent förstod vi att man hade fått ta den egna kärran ända till gaten. Nå vi vet till nästa gång. I flyget fick Matilda igen en egen plats. Och efter lite skrikande somnade hon i Momis famn, var hon sov 3 timmar tills vi landade. På Helsingsfors-Vanda behövdes ingen barnkärra åt Matilda, hon åkte bra i korgen :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)