28 december 2014

Vår Jul

På jobbet hade vi en lugn och stressfri dag men när jag kom hem trodde jag mitt huvud skulle spricka. Det lättade som tur när jag duschat.
Vi gick över till mamma och F för traditionell julmiddag. I år var vi bara vi, inga av de andra som vi brukat fira jul med.
När vi var mätta och belåtna satt vi en stund på maten innan vi gick hem för att invänta julgubben. Mamma och F kom också hit för att öppna paket. Matilda var inte rädd men lite blyg för julgubben. Och skeptisk, vad är det där för någon?! Med lite hjälp vågade hon nog gå fram och ta emot paketet julgubben räckte fram. Och sedan sitta i hans famn. Men något leende gav hon nog inte. Och när julgubben sedan gick ut blev hon arg och stod i fönstret och ropade efter honom.
Matilda var inte det minsta intresserad över paketen tomten hade med sig. Hon satt nog i momis famn och tittade på när hon öppnade ett paket, men hjälpte inte alls till. Inte intresserade innehållet heller. Först när vi drog fram det största paketet visade hon lite intresse, och ville då vara med och öppna. Och glädjen när hon såg vad paketet innehöll!
Daniels föräldrar och syster kom hit på glögg och kaka. Matilda fick sin kvällsgröt och sedan var det tid för henne att börja sova. När hon somnat öppnade vi resten av hennes julklappar och våra egna.
Lite före 21 gick mamma och F hem, och vi slängde oss på soffan.
Skulle vi vetat hade vi gått och sova direkt 22 men vi satt uppe till 12 och fick inte ens sova 2 timmar innan Matilda väckte oss. Efter det sov vi inte mycket, Matilda hostade och grät i flera timmar. Lite över 5 gav vi upp, lagade morgongröt och försökte få i henne någonting att dricka. Sedan fick vi sova en timme till.

Medan vi väntar på julgubben, "om jag får röra granen kan jag sitta stilla 5 sekunder"

Vem kommer där ?
Vem e du ?



Mamma/Momi hade limmat bilder på Matilda på hennes paket, men inte var de roligare för det. 

Dehär stora kan jag hjälpa till med

En liten tomteflicka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)