1 januari 2015

Året 2014

Tänkte skriva en årsresumé men kom bara till halva Mars innan jag tyckte det kändes jobbigt. Så det blev en lite annorlunda resumé denhär gången.
Året 2014 var ju på många sätt olikt åren förut. Vi var 3, det fanns (finns ännu) en annan person jag alltid måste sätta framom mig själv.
Det var skönt att få vara hemma nästan hela året, och fast vi flängt och farit har vi hunnit njuta av varandra. Jag har fått möjligheten att träffa en massa nya människor. Flera av dem har blivit mina vänner. Jag har fått ha flera kvällar med fina flickor. Jag har haft så mycket kaffe-gäster att jag nästan blivit beroende av eftermiddagskaffe. Jag har hittat en vän som är helt olik mig men så lika på flera sätt, en vän som jag verkligen litar på och hoppas kommer finnas vid min sida i flera år. Det gäller ju nog alla vänner. Jag ocn en barndomsvän har återknytit vänskapen efter flera år på olika håll. Jag och Daniel har lärt känna varandra på ett annat sätt. Vi har hunnit ha många hemmakvällar och fått tid att göra någonting utan barn.
Jag har fått se Matilda växa och utvecklas. Jag har fått lära Matilda nya saker och jag har fått se henne lära sig nya saker. Jag har fått skratta och gråta med Matilda. Jag har lärt mig vad det betyder att vara mamma. Jag har vuxit som människa och blivit en snällare person.

I stort sett har hela året varit ett bra år :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)