22 januari 2015

Beställt nya gardiner

Julen är utslängd för några veckor sedan men julgardinerna hänger kvar. Jag kände att jag behöver något nytt att hänga upp, något nytt för att pigga upp. Jag har tittat på jag vet inte hur många gardiner de senaste dagarna, från olika internetsidor. Men inte hittat något som jag sådär direkt var att de här ska jag ha. Jag vet inte precis vad jag vill ha, men jag vad jag inte vill ha. När H&M katalogen kom i början av Januari såg jag att de hade fina kuddöverdrag som jag ville ha. Och efter en stunds letande hittade jag också ett gardinpar hos dem. Så igår gick en beställning på nya gardiner och kuddöverdrag till vardagsrummet iväg. Nu väntar jag bara att de ska komma hem med posten så jag får upp dem. Till köket söker jag ännu en ny kappa i någon fräsch färg till våren.

Också till Matildas rum söker jag något nytt att hänga i fönstret. Nu hänger där våra vardagsrumsgardiner från lägenheten som jag bara hängde upp för att där sku hänga någonting. Och de har bara blivit. Jag tror det sku se bra ut med en kappa eller en laskosverho (svenska?) men det är svårt att hitta någon som är rätt storlek till fönstret. Eller så köper jag tyg och låter någon sy gardin av det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)