26 januari 2015

Farit omkring hela veckoslutet

Vi har bakom oss ett veckoslut som vi största delen spenderat i "byyn". Alltså hos någon annan. Matilda har varit en riktig bysvipu som bara farit från ett ställe till ett annat. 

På fredagen var vi lediga och eftersom pappa i huset skulle vara på jobb ända till sena kvällen packade vi vagnen med i bilen och for till mamma/momi. Där var vi sen hela dagen, för Matilda är det som ett helt nytt ställe då hon inte kommer ihåg att hon varit där på tidiga hösten. När Matilda sov dagsvila hämtade jag ut ett paket och tog take away från den nya kina-restaurangen inne i stan. Helt okej mat, om buffén varje dag är samma vill man nog inte gå där så hemskt ofta. På eftermiddagen provade vi någonting nytt; pulled pork i mikron. Mamma var skeptisk att det skulle lyckas, och jag var rädd att använda ett tryckärl fast jag vet att det är testat flera 1000 gånger och säkert. Men det blev iallafall pulled pork fast jag inte hade helt rätt kött för att laga det. 
Sen blev det ännu det vanliga fredagsbutiksbesöket och fick mamma med som sällskap. Nu har vi igen mat till hela veckan. 

Lördagen hade vi ju program på eftermiddagen så på förmiddagen packade jag Matilda och alla hennes behövliga grejer och så for vi till pappa/morfar. Det är då inte lite saker hon ska ha med sig dit, vagn, säng, potta, kläder, leksaker och allt som nu behövs. Jag installerade henne där, gav lunch och så gick hon ut och sova innan jag for iväg. Lördagseftermiddagen har jag redan skrivit om och på kvällen läste jag bloggar och såg på tv innan jag gick i tid i säng. 

Söndagsmorgonen var det tidig väckning och jag skulle så ha kunna svänga på huvudet och fortsatt sova. Men det var bara att släpa sig iväg på jobb. Efter jobbet for jag till mamma för att äta och söka hem Matilda. Därifrån for vi till famo på party och så gick hela kvällen där. Hem och sova. 

Så verkligen ett veckoslut där vi varit omkring. 


bild som inte har något med inlägget att göra men fröken har lärt sig klättra upp i stolen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)