17 februari 2015

Senaste veckan

Jag har inte haft på datorn på flera dagar, senast någongång i förra veckan. Jag har bara inte orkat, istället har jag kollat facebook och blogglovin på telefonen. På förmiddagen tänkte jag att jag sku ha tid att uppdatera bloggen och kolla lite facebook-kirppisar. Men fröken bestämde sig för att sova endast 35 minuter från 10:30. Så när jag läst lite bloggar var hon redan vaken. Jag tror hon inte kunde sova ute då det blåser helt massor, på alla sidor huset. Jag hittade inte en plats där det ens sku ha blåst bara lite. Försökte få henne att sova inne i egen säng men nej. Vi lekte en stund och provade sedan sova i vår säng, men nej. Nu provar vi igen att hon sku sova i egen säng ens en stund för hon är helt färdig då hon vaknat innan 6:30 idag. Skönt med ledigt va...
Här rullar vardagen på, Daniel jobbar, jag jobbar nu och då och Matilda är hos dagmamman några dagar i veckan. Förra veckan hade jag jobb bara måndag och söndag, denhär veckan har jag 4 dagar jobb så det känns helt massor.
Förra veckan hann vi besöka båtmässan en kväll. Tyckte att vi just kommit dit när de meddelade att de om 15 minuter. Nå vi hann nu iallafall lite drömma oss bort. Pojkarna hittade tunnbastu och kåta de ville ha. Från båtmässan, man undrar. Torsdagskvällen spenderades med finbesök för Matildas del då morfar och mia var här.
sushi med A 
På fredagen packade jag mig och Matilda till mammas. Satte Matilda ut och sova och tog en takeaway lunch med bankdirektörskan, inte illa! Länge sedan vi träffats så det var en hel dett uppdateras om. Och jag förstår inte, Matilda sover alltid minst 3 timmar när hon sover ute hos mamma, här hemma är det max 2 så vaknar hon! På kvällen var Max här och fixade lite på min dator så nu löper det igen.
Vändagen firade vi med ett besök på Ikea. Blev köttbullar och med hem följde lite allt möjligt som vi inte hade på listan. Till eftermiddagen slutade det regna så då var vi lite ute på gården och röjde. Motorsågen sjöng och jag sågade ett träd med handsågen som jag länge stört mig på.
Söndagen var jobbdag för mig och Matilda fick vara hemma med pappa. Jag var så slut efter arbetsdagen att jag bara låg när jag kom hem, tur fixade Daniel med mat.
Igår efter jobbet var vi till Daniels föräldrar och sågade lite men Matilda trivdes inte ute så vi gick in istället.

Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)