12 februari 2015

Nej tack

Igår på förmiddagen var här huset fullt av lekande ungar och deras mammor. Vi hade några trevliga timmar tillsammans fast det det längelänge sedan just vi mammor setts. Barnen lekte snäll och mindre snällt, lite skrik ibland men sånt är det med barn under 3 år.

Idag morse när jag satt med min kvargskål och scrollade på facebook såg jag att ett av barnen som var här igår har fått spysjuka. Min kvarg blev kvar i skålen och jag tog trasan i hand istället. Med ett bacilldödande medel började jag torka av ytor, handtag och lampavbrytare där jag visste att barnen och mammorna varit. Sedan tog jag itu med Matildas leksaker fast hon låg och sov i sin säng.
Nu har jag ännu torkat av allting på nytt med klorin. Alla pusselbitar och boksidor har jag också torkat. Alla plastleksaker har jag slängt i badkaret med bacilldödande medel. Funderar ännu om jag borde hälla dit lite klorid ? De leksaker som man inte kan tvätta far nu på 2 veckors jäähy så att bobborna hinner dö.

Och så hoppas vi på det bästa. Vi vill inte ha vintermagsjukan! Idag borde vi dricka litervis så att möjliga bobbor kommer ut. Tror också jag far ett varv till butiken och köper vitpeppar.

2 kommentarer:

  1. Hahha va du nu e rädd :D men ja förstår de vill ju ingen ha!! så där brukar ja å göra när nån blivit sjuk, int kanske lika radikalt. Men positivt e ju att leksakerna blir tvättade. de sku behövas här också... en massa som int ens blir lekta med som bara samlar damm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåjoo spysjuka e min värsta mardröm :/ :D jo dom blir iaf rena :D int tvättar man ju dom sådär annars bara :/

      Radera

Tack för din kommentar :)