11 februari 2015

Sol = vår ?

På sociala medier kom det igår upp en massa bilder "nu e de vår", och folk skriver att skönt när det snart blir sommar. Ööh ? Att solen lyser betyder inte att det är vår, solen lyser på vintern också, lika som den gör på hösten. Att det är plusgrader i februari är kanske lite ovanligt men det betyder inte att det är vår.
Det har inte ens varit sportlov ännu. Och sportlovet är DEFINITIVT PÅ VINTERN. Det är ingen diskussion om det heller. Jag blir så irriterad på folk som tror det är vår i halva Februari. Stora problem jag har, jag vet.
Men vänta ni bara, det kommer sådan takatalvi ännu att vi har snö och minusgrader långt in i April. Lika som förra året när folk i Mars tyckte det var vår, nå sen kom ju snön och minusgraderna. Vädergudarna har bestämt sig för att rådda i våra årstider, men sunt bondförnuft människor!

bilden har Daniel tagit igår
Jag vill iallafall ha en ordentlig vinter innan det blir vår. Den här vintern har hittills varit usel. Det har kommit lite snö som följande dag smält bort. Nu har de legat ett vitt täcke på marken 2 veckor (?) men redan förra veckoslutets plusgrader gjorde att marken blev synlig på sina ställen. Och nu lyser solen igen så att det bara blir slask och äckligt vått. Så som det ska vara i slutet av Mars. Solen får gärna lysa men jag vill ha minusgrader och snö. Det är mycket roligare att vara ute när man inte blir våt om fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)