2 april 2015

Överraskande kundbetjäning

Förra veckan kom Pirkka-tidningen hem med April-månads erbjudanden. I den hittade jag en reklam på Viking-lenkkare för barn för -30%. Samma kväll var vi till Citymarket och jag gick för att söka ett par andra skor som var på erbjudande. Såg ett biträde som stod och radade upp barnlenkkare i en ställning och jag frågade om de är de som kommer på erbjudande i April. "Jo, vilken storlek sku ni behöva?" Så var hon med och provade skor på Matilda för att se att de är tillräckligt stora. Jag sade att vi får komma nästa vecka och köpa dem då de är billiga. Då frågade hon om jag vill att hon ska sätta undan dem för det var ända paret i Matildas storlek.
Det var enligt mig verkligen snällt. Så igår var vi vill butiken och köpte hem dem.

KCM är bland de sista butikerna där jag väntar mig sådan service. Jag vet inte varför. Hemskt sällan ser man personal uppe bland skor och kläder. Och att hon sätter åt sidan någonting som är på erbjudande först om en vecka.
Hon var en klok typ som visste att de iallafall säljer ett par till av de skorna om hon sätter dem åt sidan så vi får rätt storlek.


Ordentliga skor till sommaren då världen ska utforskas! Bra också att dom går att kasta i tvättmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)