14 maj 2015

Kristi Himmelsfärdsdagen

Jag och Matilda har haft en riktig hemma dag idag. På morgonen kom hon trippande till vårt sovrum och ville mysa en stund innan vi steg upp för att börja dagen. Jag bakade muffins till kaffegästerna och Matilda orkade se på en stund innan det blev tråkigt.
På förmiddagen kom Christa och hälsa på. Med sig hade hon uteleksaker åt Matilda så hon blev ju glad över nya spadar och en stor bil.


Vid lunch fick Matilda för sig att man inte behöver tugga potatisbitarna i fisksoppan utan provade svälja dem hela vilket ledde till att hon höll på att storkna, som tur kom de ut tillbaka med att banka henne i ryggen! Lite rädd blev hon nog och jag trodde det var slut ätet för den gången men hon åt upp allting och tuggade nätt resten av bitarna.

På eftermiddagen kom T hit, 2 år har vi bott här och idag var hans första besök. Vi hade en hel del att diskutera då vi inte sett på säkert ett år. Och nu sku det inte gå lika länge mellan träffarna!


Min frosting till muffinsarna vägrade tjockna och stelna så jag laga bara på de som skulle ätas direkt. Man fick äta med sked men gott var det ändå! Med färska jordgubbar i "mössön", namnam!

Sent på eftermiddagen så kom ju också solen fram så då gick vi ut på gården och leka med Matilda.




"Kott, pajpaj" säger Matilda och pajar igelkotten. Hur hon lärt sig hur igelkotten ser ut har jag ingen aning om :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)