14 maj 2015

Bilder från gården

Ett regningt veckoslut fixade Daniel färdigt räcket på terrassen. Nu är det bara en trappa kvar att bygga så kan man väl säga att terrassen är färdig :) 


Cypresser köptes en lördag och planterades i hopp om en häck i framtiden. Lika många som är nedgrävda sku det behövas till.

Mitt trådgårdsland fick flytta från "nedre" gården till "övre" gården och där i samma veva sådde jag lite sallad och satte ner salladskrukorna som fanns i kylskåpet. Och nu tar det sig så snart får vi frossa i sallad :).

Jordgubbsplantorna jag köpte i slutet av förra sommaren har överlevt vintern och flytten verkar det som. Så nu hoppas jag att blir många gubbar i år!.


"Dehär e mammas sandlåda" får jag förklara åt Matilda då hon fortare en snabbt klättar in i mina trädgårdsland :D.


2 kommentarer:

  1. vi har lite samma, e de int Adéle som gräver och ska klättra dit så e de katten som sitter där och s*iter!!! ja ha int ännu plantera någo där, ska nog byta myllan ändå! :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas att int grannens katter kommer o skiter i mina trädgårdsland :D ja fick ju myllan bytt automatiskt när vi flytta lådorna, den gamla myllan får bli gräsmatta :D

      Radera

Tack för din kommentar :)