7 maj 2015

Nytt från Semper

Hur nytt det är påriktigt vet jag inte, men hos oss är det nytt.


Denhär påsen hittade jag förra veckan i K-supermarkets hylla och tänkte att det blir bra vappengott åt Matilda. Och visst sjönk de! Små ringar att plocka med fingrarna, varför fanns de inte i våra butiker förra hösten ? Såg just på facebook att någon annan också hittat dessa i hylla nu så tydligen är de nya i våra butiker. De smakde helt okej, lite mera smak än i vanliga naksun och de passar ju bra som småmums till Matilda :).


Jag har hela tiden förespråkat att gröt är gröt och fruktmos är fruktmos. Jag har inte alltså köpt dedär färdiga grötarna med bär/frukt och inte grötpulver med fruktsmak. Att sätta på en tesked fruktmos på gröten är en annan sak, och det har nog Matilda kunnat få ibland. Jag har inte velat lära henne att gröt är någonting sött. Men när hon var magsjuk och inte åt annat än fruktpåsar så köpte jag hem dessa för att jag tyckte hon måste äta någonting annat också. På Lapsimessut fick man smaka på dehär och de smaka de nu som vilken fruktburk som helst. Så jag fick henne lurad att äta lite gröt när hon fick en sånhän påse i handen. En sånhän kan nog vara helt bra att ha med i väskan om det behövs ett lite stadigare mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)