6 juni 2015

Familjetid

Skönt med veckoslut då vi alla är lediga och helt utan planer. Fast jag varit lite borta med dagarna hela veckan då Daniel och Matilda har varit hemma och jag haft jobb. Matilda har hunnit bli riktigt pappas flicka när hon varit mest med honom.

På torsdagen hade vi sommarfest med jobbet på Paven. Riktigt lyckat blev det fast vi var lite oroliga över programmet och att vara "värdar". Maten var som vanligt supergod och jag var så vrålhungrig när jag äntligen fick mat på tallriken att något fotande var det inte tal om. Vi blev bjudna på en somrig buffé och tårta till efterrätt. Vi hade lite program åt alla som deltog och de var riktigt ivriga fisk-letare.

Idag har vi inlett båtsäsongen och varit ut till skären. Det var varmt och fint när vi kom men sedan gick solen i moln och det kom en lite regnskur. Ganska så kallt blev det då och det var nog bara att vara inomhus. Vi grillade och chillade innan vi kom hem tillbaka.


Matilda var påpälsad så hon sku ha klara sig på Nordpolen med innekläder, fleecebyxor och vindfleece, vindbyxor och rock så hon frös åtminståne inte :D

På hemvägen plockades det maskrosor, stenar, kvistar och vad man nu hittade längs vägen

Och en bukett liljekonvaljer som doftar så gott 
Efter idag fick jag riktigt semesterfiilis och väntar nu bara att de ska bli semester. Och lite varmare! Det är bara 5 arbetsturer kvar så blir det 5 veckor semester :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)