28 maj 2015

Bilder som visar verkligheten

Det känns som jag hela tiden bara plockar leksaker, tvättar byk och sköter disk när jag är hemma. Hur mycket leksaker jag än plockar bort från köket och vardagsrummet är det en liten fröken som hämtar tillbaka. Tvättmaskinen går flera gånger i veckan och byket tar aldrig slut. Trots att vi har diskmaskin är diskbordet ändå fullt med smutsig disk.

Håhhå!

Leksakerna är det nu inte mycket idé att städa undan hela tiden, men till natten vill jag ha det mesta undan så man inte behöver börja dagen i ett bombnedslag. Matilda städar nog fint undan när man ber henne men på något sätt uppenbarar det sig leksaker kring huset ändå.
Bykmaskinen går inte dagligen fast det kanske skulle behövas. Jag tvättar hellre flera maskiner den dagen jag tvättar. Nu när det är soligt ute torkar ju byket fort bara man hänger ut det. Och oftast blir det sedan och ligga i hjälpköket innan jag får det till klädskåpet..
Diskmaskinen går så gott som dagligen. Men på den stunden den diskar hinner det oftast samlas använda tallrikar och glas som sedan står där på diskbänken och väntar att någon ska tömma diskmaskinen. Att vår diskmaskin dessutom tar så förskräckligt lång tid på sig, över 2 timmar är det kortaste programmet då det inte finns något snabbprogram.

Och sen för att inte tala om dedär 2 rummen som ingen "bor" i men som är fulla med grejer och ser ut som vet inte vad. Dit håller vi dörrarna stängda för att lilla fröken inte ska gå och dra ut alls längs golvet.


Så här ser det påriktigt ut hemma hos oss. Lite extra disk för jag bakade igår och sedan har ingen tömt diskmaskinen. Soffdynorna i oordning och några dynor som tappat bort sig från sovrummet. Imellan önskar jag att jag bara sku kunna blunda för sånhänt men hur lite jag än tycker om att städa så kan jag inte bo om det ser ut hur som helst!


2 kommentarer:

  1. de sir väl int så farlit ut! :) dedär städas ju på 10 minuter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa men e sånt som stör :D o när de känns som att int har de nån skillna hur mycke man städar, de e lika råddigt endå -.-

      Radera

Tack för din kommentar :)