29 juni 2015

Semestervecka 1

Så var första semester veckan förbi. Känns bra att det ännu är 4 veckor kvar eftersom vi inte riktigt gjorde någonting förra veckan. Eller vi gjorde ingenting extra och ingenting av våra sommarplaner.

På veckoslutet hann vi umgås med vänner på varsitt hål och tillsammans. På lördagseftermiddagen slängde jag ihop en kaka och for sedan och gratulera J som fyllt år i veckan. Chillade där en stund för att få smaka på kakan innan jag körde hemtillbaka. Kakan tog jag inte ens en bild på då den blev helt förstörd. Grädden smalt så det gick inte att spritsa någonting alls! Drog bara ett tunt lager grädde ovanpå och runt. I kakan hade jag hallon-mascarpone-grädde blandning och lemoncurd. Den blev både söt och fresch samtidigt. Medan jag var på "kalas" kom N hit och grilla med Daniel och Matilda så de hade maten färdig när jag kom hem. När Matilda äntligen somnat vid 22 försvann jag och Daniel hemifrån en stund för att lyssna på live-musik på Paven. Där träffade vi några av Daniels förra arbetskompisar.
Söndagen spenderade vi hos Daniels föräldrar som inte var hemma men det var varmt och skönt på deras gård. Jag som inte varit destumera på länk på flera månader snörade riktigt länkkarna och gick med kärran dit. På kvällen stämde vi träff med Matildas gu'mor vid åstranden för glass och sedan lek i muminparken. Så nu är glassäsongen officiellt inledd då det blev lösglass första gången i sommar.
Vi var gående från mammas till stan då jag ville provköra Emmaljungan som inhandlades i våras. Så det blev en del gående igår och det kändes nog i ryggen på kvällen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)