14 juli 2015

En semesterdag

Att kunna ta det lugnt på morgonen är nog någonting jag uppskattar under semestern. Kunna äta morgonmål i lugn och ro, låta Matilda springa omkring utan kläder och sedan duscha innan man bestämmer sig för vad dagen ska innehålla.
Idag blev det ett loppisbesök på morgonen och så en stund i parken.

Vi var till en för oss ny lekpark som hade skepp som tema. Ganska dåligt för mindre barn men annars tyckte jag massor om parken och stället!
Hem och laga mat, ungen ut och sova och så äta i lugn och ro. Och så lite efterrätt på det.


På eftermiddagen gick vi ut och pomppa, men idag tyckte inte Matilda alls att det var roligt. I skogen mumsade vi lite blåbär och så blev det lite sandglassar ännu innan vi gick in. Matildas gumor var här under kvällen och lekte.


Matilda hade svårt att börja sova och gick i vår säng där hon till slut somnade. Flera gånger grät hon hysteriskt utan att vakna men nu har hon just varit vaken en timme så får se hur vi ska få henne att somna på nytt. Och jag som borde ha bakat en kaka till imorgon..


Klart fyndade jag åt Matilda när det inte var till henne jag sökte något. Lite på 4e fick jag betala för dehär så det var ju iallafall billigt. Funderar om jag sku måsta fara dit och gräva ett varv till imorgon.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)