12 augusti 2015

Cravings

Gravidcravings har säkert alla hört om, och det lär ju finnas en hel del olika cravings, endel mindre hälsosamma än andra. Jag har haft tur, om man kan säga så, och inte haft några cravings med varken Matilda eller baby nr2. Tänk att mitt iallt bara måsta få någonting visst att äta. Nää, skönt att slippa sånt!

Under denhär graviditeten har jag varit sugen på endel saker jag vanligtvis inte väljer. Pesto, parmesanost och basilika hör till dem. Suget har gått om när jag fått äta av dem några gånger. Men det är ändå sådant jag kan tänka mig äta de gånger tanken på mat får mig att må illa. Flera gånger har jag varit sugen på någon god sallad men hemma är det aldrig lika gott som om någon annan bjuder på sallad. Nu har jag blivit snål på ugnsrödbetor, mums!
Med Matilda kunde jag inte äta kött, det växte bara i munnen. Det problemet har jag inte haft nu och kan bra tänka mig äta en riktigt god biff. Jag brukar välja ost framför skinka på smörgåsen, men nu vill jag hellre ha skinka.

Någon som haft en riktigt ordentlig gravidcraving ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)