15 augusti 2015

Mumsmums och Toomuch

Igår kväll ordnades det en utomhus konsert i i vår lilla stad. Och då måste man ju passa på att gå!
Det var Tomas Ledins Livs Levande - turné som kom till Borgå. Och innan honom spelade ju Måns Zelmerlöw.

Vi var på plats lite innan kl 20 med Daniel och då hade det redan hunnit samlats en del människor. Det hade varit andra artister som uppträdde sedan kl 17. När vi kom in på k-18 området snubblade vi nästan över C och company som satt och drack öl på gräset. Det blev vår punkt resten av kvällen och vi flyttade oss ungefär bara till öltältet och bajamajorna därifrån. Det var ett bra ställe att stå på, man såg scenen men hade nära till det nödvändiga. När vi nu placerat oss ganska mitt på kunde man också följa med människorna som kom och gick, ifall man sku få syn på någon bekant. Bekanta fanns det ju nog på området! Men det var ändå så pass mycket människor att det var svårt att riktigt söka med blicken efter något. Och när det började skymma såg man nu inte direkt vem som gick omkring.

Måns har inte så många kända sånger i Finland så det var lite sådär semi-feelis när han uppträdde. När han drog "sin" Allsång på Skansen låt sjöng folket med för den kunde säkert alla. Och till sist blev det Heroes som ju nog alla också kan vid dethär laget. Fast han inte riktigt fick med publiken så fick han nog småflickorna att skrika :D.

När Thomas Ledin klev upp på scenen drogs folket mot scenen som en magnet. Det blev helt tomt bak på området, vid bajamajorna och i öl-kön :D. Han fick verkligen med publiken, alla som var där kan säkert hans sånger. Det var riktigt roligt att lyssna på gamla "klassiker".

Efter 2 timmar med Thomas Ledin var det slut på det roliga och tid att söka sig hemåt. En del var mera fulla än andra. Och jag blir lite irriterad på fulla människor när jag är nykter och trött.. så dom beteer sig!

Efter flera timmars stående var jag sjuk både i ryggen och magen, och under fötterna. Så i mycket sakta mak gick jag och Daniel till pappa var vi hade lämnat bilen. Där kastade jag mig på soffan för att vila ryggen en stund. Sedan blev det ännu lite nattmat och umgänge vid köksbordet innan vi kom hem och sova några timmar.

Vädret var verkligen perfekt igår kväll. Soligt och varmt, något vi inte känner igen från årets sommar. Hoppas det ordnas någon konsert igen inom de närmsta åren.




Att jag själv sku fastna på någon bild är redan vanligt. Jag är inte den som tar selfies bland människor, och Daniel fotar helt enkelt int mig. Så jag finns aldrig på bilder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)