30 augusti 2015

Sommarens bröllop

Igår var vi bjudna på D och J´s bröllop. D är en barndomsvän till Daniel men också en tjej jag hängt med någongång i ungdomen. Brudgummen hade vi aldrig träffat så det kändes lite konstigt att gå på deras bröllop. Fast när vi såg mängden gemensamma vänner så kan det nog hända att vi varit på samma ställe någongång.
Vigseln var i Domkyrkan, en lätt vigsel utan destumera sång och prat. Prästen använde deras smeknamn vilket gjorde det lite mindre stelt. Festen hölls på en lokal på landsbyggden.
När vi kom till festplatsen var det mingel och något smått att äta och dricka. När brudparet anlände skålade vi och sedan sku alla gäster gratulera brudparet med föräldrar. Ganska genast efter blev det mat. Jag tycker inte om rökt kött och det var det ända varma som serverades så att bara få i mig kall mat kändes lite tomt. Måste sedan ändå ta en bit rökt gris, som som tur inte smakade rökt.
Kvällen varvades med program, tal och "pauser" då man fick gå ut och svalka sig. Förstås blev det också bröllopskaka och bröllopsvals under kvällen. Bruden rövades bort och brudgummen fick sy en klänning åt henne för att få henne tillbaka. Han behövde nog aningen hjälp, och en manlig modell som provade klänningen.
Mina fötter och ben var sjuka redan under dagen och det blev inte bättre under kvällen men jag orkade rätt så länge ändå. Strax innan kl 1 var den officiella delen av bröllopet slut och då bröt vi upp.



Jordnära färger och detaljer på borden. Glasunderlägg av björk. 


Drickbart fanns det så ingen behövde gå törstig. 


D's klänning hade brudgummen varit och inhandlat, och den var verkligen vacker.

De var nog av olika åsikter om det mesta




Känner mig och ser ut som flodhäst -.- Nannu var snäll och lånade en klänning till mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)