27 augusti 2015

Kalas och strandhäng

På lördagen var vi bjudna på 30-års kalas, något som Daniel väntat på hela sommaren. Matilda installerades hos Morfar med mosse.
Vädret var verkligen det bästa för en sommarfest, solen sken från en molnfri himmel och det var nästan lite för varmt. I partytältet fick man som tur lite skugga och kunde svalka sig.
Det bjöds på god mat och tunnorna med drickbart fick fyllas på hela tiden. Godisråtta som jag är var fylldkakan det godaste som serverades :D.
Eftermiddagen och kvällen spenderades pratandes och skrattandes vid samma bord. Men om sällskapet är bra behöver man ju inte flytta på sig.
Framåt kvällen blev jag slut i ryggen när jag inte vilat den på hela dagen och jag fick gå in och slänga mig en stund på soffan. Sen gick jag ut när nattmaten kom fram. Efter det tyckte jag det var passligt att fara hem. De andra gästerna började vara så fulla att jag inte mera trivdes. Så hemma var vi lite över 23. Och fick en ordentlig nattsömn.



På söndagen väntade vi att butikerna sku öppna kl 12, Daniel hade något måste på att fara ti k-rauta och motonet fast det var soligt och fint väder. Sedan passade vi på att gå ut och äta när Matilda var med Morfar. När vi ätit körde vi ner till Tirmo vart pappa tagit med Matilda för att leka på stranden. Eftermiddagen och början av kvällen hängde vi på stranden och njöt av solen. Matilda plaskade i vattnet och var så lycklig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)