14 september 2015

Babyförberedelser

Enda sedan början har jag sagt att denhär babyn kommer också att komma innan beräknat, någongång i slutet av september eller helt i början av oktober kommer den att födas. Nå, den verkar inte ha det minsta bråttom ut så nu har jag ställt in mig på att gå 2 veckor över tiden istället. Och räknar med att jag har 6 veckor kvar tills babyn är här. Så jag har ännu massor med tid att ställa i ordning och fixa inför babyns ankomst. Bilstolen och koppan till vagnen har jag inte alls bråttom med att söka hem, nu hinner vi sedan i oktober. Det ända som jag känner att jag måst få gjort NU, så är att få ens lite ordning på babyrummet. Helt som om den nu sku behöva ett helt fixat rum från dag 1. Men nu är det ännu fullt med saker som inte ska vara där som jag vill ha urvägen. Jag har ett litet stressmoment där när jag inte vet vart jag ska sätta alla saker!

Kläderna har jag iallafall tvättat och vikt enligt storlek. Men annars är skötbordet ännu på hälft. "liggskivan" ska fällas ut och skruvas fast. Och så funderar jag ännu om vi ska flytta skötbordet till en annan vägg.

Neutrala kläder, alla dessa har Matilda också användt som nyfödd. 




Att bädda någon vagn färdigt är helt onödigt, våra vagnar får inte vara i fred det minsta, Matilda ska nämligen sitta i dom dagligen. Så får bädda sedan då det behövs och Matilda kanske lite sku få en idé om att man kan int riva ut alla sovpåsar och filtar från vagnen hela tiden för att hon ska sitta där. Och spjälsängen har ju Matilda tagit i bruk igen så babyn är sänglös tillsvidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)