13 november 2015

Shoppingdag

Ännu heller så får jag inte på mig mina skor så tänkte att jag far till Jumbo för att hitta någonting att ha på fötterna. Fick Nannu med mig som sällskap, och babysarna förstås. Vi var där redan innan allting öppnade så vi började med en morgonkaffe då båda bara gäspade. Vi hann med 2-3 butiker innan ena babyn krävde mat och torr blöja så följande halvtimme spenderade vi på barnskötselrumme. Som annars de annars satsat på, stort + till jumbo för det!
Eftersom det var skor jag sku ha prioriterade vi skobutikerna framför klädbutiker och jag provade säkert 20 par skor under dagen. Och ändå hittade jag inga skor som jag ville ha. Jag betalar inte flera tior för ett par skor som jag inte är säker att jag tycker om efter några veckor. Efter att vi ätit lunch så blev det ett sista besök på skopunkten för att ännu se om det inte sku finnas skor åt mig. Köpte ett par klackskor.. (Daniel tänkt få spader när han hörde det).
Nå fast jag inte hittade skor åt mig hade vi en rolig dag tillsammans, fast man ju shoppar på babysarnas villkor; är de hungriga så stannar man och ammar. Vi bestämde att det blir ännu en shoppingdag innan julen då julklapparna ska inhandlas, för det blev det inte gjort igår.

Äntligen hittade jag utesovtossor åt Matilda, också termostrumpor åt henne fanns på min lista. Åt Lillebror en hjälmmössa. Åt mig skor och klänning till dopet, så nu är det under kontroll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)