22 december 2015

Där igen..

Mamma kan helt hoppa över dehär inlägget, du börjar bara riva dej i håret ;).

Vagnar, vagnar och kärror. Aldrig är man nöjd, inte sant ? Iallafall om man är lite vagngalen som jag. Jag var riktigt nöjd på sommaren med våra vagnar, MB:n rullade super, gör det ännu också. När den kom hem sa Daniel att en annan kärra ska ut, så vår resevagn Beemoo sålde jag bort. Kände att jag använde den minst och tyckte inte riktigt om den så mycke som jag trodde när jag köpte den. Vår lilla Crescent är nog super, så mångsidig som den är. Men nu har jag börjat störa mig på att den är så krånglig att ha i bilen då den måste tas i 2 delar för att få ihop. Det är ju ingen big deal men det tar alltid lite längre att sätta vagnen ut och in i bilen. Dessutom får jag inte den alltid och passa i min bil utan att den tar upp hela bottnet i bagageutrymmet och då får man ju ingenting annat in. Den går att pussla så man får båda delarna på varandra men jag kommer aldrig ihåg åt vilket håll jag ska svänga dom..
Och nu när jag ska klåntta på bilstolen hela tiden så känner jag verkligen att jag sku vila ha hjul ti den! Men de är lite väl värdefulla att köpa. En Brio Smile är ju nog annars en nästan full 10 när det gäller vagnar, och sku vi bo i stan sku jag garanterat ha en sådan.
Det är bra att vara efterklok men borde kanske ha satsat på en bilstol som den finns adaptrar till flera kärror som man sku få fast den på. Det är ingen idé att byta då vi köpt Brion ny och har 2 baser till den i bilarna.
På sommaren fick jag upp ögonen för Graco Evo XT, Den påminner mycket om Smilen och den sku nog duga bra åt mig fast jag nu inte dessmera satt mig in i den egenskaper. Men den är också aningen värdefull.
Nu råkade jag se en bild på en Carena Vinga och måste ju förstås kolla upp den. Den påminner massor om vår lilla Crescent men har inte lufthjul/gummihjul som den har, utan EVA-hjul. Och det är det ända jag igentligen är skeptisk till, men dagens eva-hjul kanske är helt okej att ha och vagnen sku ju ändå mest köras inomhus i butiker eller på stan. Fast nu Carena i mina ögon är ett "halppis"märke så verkar den här vagnen bra, och Carena kanske har förbättrat kvaliteten på sina produkter då allt inte mera är så billigt. Får vänta på att ombarnvagnar.com gör en recension på sin vinga för att se om den är värd att köpa. Måste ju nog sälja bort lilla Cresecent ifall jag ska ha en ny vagn att ha i bilen. Helst sku jag vila hitta en vagn att i bilen som kostar högst 50lappen men det lyckas nog inte med mina krav..
Brio Smile

Graco Evo XT
Carena Vinga
bilder: Brio SmileGraco Evo XTCarena Vinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)