26 december 2015

Dan före dopparedan

Direkt på morgonen var vi på ett möte och innan vi kom hem var vi ännu in via Sonera och uppdatera våra abonnemang. När vi kom hem väntade Nixu här, vi hade bestämt att baka pepparkakor. På tisdagen hade jag slängt ihop en deg för första gången och nu sku den bakas ut. Matilda var med en stund men gick sedan ut på gården istället. Det blev ganska många plåtar pepparkakor av en deg, betydligt fler än av en färdig butiksdeg. Dessutom är ju nog hemlagade pepparkakor godare ;). Innan vi började bakade slängde jag ihop en morotskaka till julafton. Efter pepparkakorna åkte skinkan in i ugnen. Första gången jag stekte egen skinka till julen.
När pepparkakorna var färdiga for Nixu hem och Matildas gufar kom isället. Paketbytar dag, för när han for kom Matildas andra gumor fram och tillbaka. Medan hon var här och jag satte mig ner typ första gången på hela dagen kände jag att febern steg. Matilda somnade sittande på pottan så hon gick i säng kl 17. Daniel for iväg för att köpa julklappar, ute i god tid minsann.. Matilda sov 2 timmar och som tur kom Daniel hem nästan direkt för jag hade ännu 2 kakor att laga under kvällen. Matilda fick vara uppe en stund sedan provade vi natta henne utan resultat. Jag började med ostkakan men fick gå och begära Daniel till hjälp då jag inte klarade av att stå mera. När kakan var färdig satte jag mig ner brevid Mathias för att äta en klementin men den fick jag inte ner. Kände bara att går jag inte i säng nu så spyr jag. Så fixade mig och Mathias nattfärdiga på rekordtid och kl 22 låg vi nerbäddade. Den ena kakan blev alltså olagad, huset ostädat och köket lämnat som ett bombnedslag. Jag slängde i mig lite medicin och hoppades att febern sku sjunka. och det gjorde den, lite för mycket t.o.m då tempen bara vara 35,7 när jag vaknade på natten ;O.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)