15 december 2015

Tomheten när någonting tar slut

Den här gången någonting så ytligt som Paradise Hotel. Vad ska jag nu se på 3 dagar i veckan under min kaffestund på dagarna ? Det har liksom varit min egen tid, kaffe och PH. En stund att stänga av och bara se på någonting man inte behöver anstränga hjärnan för.
Det har ju varit en intensiv serie med 3 delar i veckan så när det sedan tar slut efter många många veckor blir det ju ganska tomt. De i PH har ju blivit mina vänner under dagarna när jag annars inte har så många att tala med, hehe. Det låter ju nog ganska sorgligt!
Jag vet att många dissade PH iår pga hur det började med poängsättning av gästerna. Jag har inte sett på PH någonsin förut så för mig hade det ingen skillnad hur det började eller hur deltagarna betedde sig, jag har ju ingenting att jämföra med. Jag försökte se på den finska versionen också men nej, det gick inte alls. Jag kan bara inte med finländska realityserier.


Om jag följer med någonting så som sedan tar slut så känns det alltid tomt en tid efteråt. Jag som älskar att läsa svenska deckare kan sträckläsa en serie från början till slut och när sista boken är slut känner jag att vad nu då ? Tycker inte bokserier ska ta slut, de ska bara fortsätta när det är någonting som är bra! Liza Marklunds böcker läste jag 2014 och iår den allra sista om Annika Bengtzon, och nu blev jag allt lite ledsen när jag blir lämnad utanför hennes liv i fortsättningen. Haha, måst lite skratta åt mig själv :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)