3 december 2015

Vardag

Stressen inför dopet smög sig på efter veckoslutet och jag hade nästan lust att ställa in hela dopet i ett skede, helt som de nu sku vara möjligt! Vi har alla haft en fläng av flunssa ihop med oss och det har varit tunga nätter med snoriga barn. Lillebror hade flera kvällar/nätter riktigt illa att vara, ville inte ligga eller vara i famnen. Funderade t.o.m. att ringa efter ambulans då han blev blå runt munnen och jag inte fick utsuget snoret, som tur lättade och han fick ro att sova. Matilda har varit full i energi fast hon snorat, höll henne hemma måndag och tisdag men igår och idag har hon varit på dagis då flunssan börjat ge med sig. 
Igår tog vi morgonkaffe med Nannu på Neste och jag kände mig som någon tonårsmamma när vi satt med våra sovande babysar på en bensinmack, haha :D. 
Idag har jag också tagit lite tid för mig själv, tillsammans med Lillebror förstås. Var på morgonen till Cubus då de hade -40% på alla produkter under 2 timmar. Provade några olika byxor men bestämde mig för att inte köpa då jag nog menar rymmas i mina gamla byxor. Köpte det jag hade planerat. 
Var till matbutiken och köpte ingredienserna till morgondagens bakning. Och lämnade salladsingredienserna betalda i kassan. Mamma var sedan och sökte dem åt mig när hon var till stan så jag fick min sallad ändå. 
Jag hade tänkt städa idag men istället gick jag och sova 2 timmar med Lillebror. Har ändå fått torkat damm och ordnat igår och idag så nu är det så långt färdigt som det kan fixas innan dopdagen. 

2 långärmade, 2 toppar och en varm halsduk

Daniel lagade årets första jultårtor medan jag nattade Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)